به یاد شهدا

چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد، چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد

به یاد شهدا

چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد، چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد

سلام خوش آمدید

راه خدا را انتخاب کن

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ

سلام به شهدای راه حق و حقیقت ، آنان که زنده اند و نزد خدایشان روزی میخورند..

چند وقت پیش داشتم یه ماهنامه ای که راجع به شهید بابایی چاپ شده بود میخوندم  که در قسمتهای پایانی اون به قسمتی از نامه های این شهید والا مقام به همسر گرامیشان برخوردم که بسیار برایم جالب و آموزنده بود.

حیفم اومد که برای شما نقل نکنم ، شهید بابایی از آن دسته شهیدانی است که قطعا با خواندن سرگذشت آن تحت تاثیر قرار خواهید گرفت ، رفتار این مرد بزرگ همه را وادار میسازد تا به نفس خویش رجوع کنند...



- گزیده ای از نامه های شهید بابایی به همسرش (برگرفته از ماهنامه شاهد یاران)


- آنچه که بیشتر در این نامه ها تاکید شده ، صداقت ، ایمان ، احترام به والدین و توکل به خداست و اینکه عبادت تنها به نماز و روزه نیست ، بلکه خدمت به مردم و تفکر در مورد عملی که انجام می دهیم نیز عبادت محسوب میشود.این حرف ها شاید در نگاه اول چندان فوق العاده به نظر نرسد ، اما اگر بدانیم که این نوشته ها حرف های یک جوان 22 ساله - که تازه از آمریکا بازگشته - خطاب به یک دختر 15 ساله است که هنوز چند روزی از مراسم نامزدی آنها نمی گذرد و نیز توجه به زمان نگارش نامه ها که سال 52 و روزگار رژیم فاسد پهلوی است ، آن وقت خواهیم پذیرفت که خیلی قابل تامل است.


ملیحه جان همان طوری که میدانی احترام مادر واجب است.اگر انسان کوچکترین ناراحتی داشته باشد اولین کسی که سخت ناراحت میشود مادر است که همیشه به فکر فرزند یعنی جگر گوشه اش میباشد...


ملیحه جان اگر مثلا نیم ساعتی فکر کردی راجع به موضوعی هرگز به تنهایی فکر نکن حتما از قران مجید و سخنان پیامبران-امامان استفاده کن و کمک بگیر - نترس هرچه میخواهی بگو.البته درباره هر چیزی اول فکر کن.هر چه که بخواهی در قران مجید است مبادا ناراحت باشی همه چیز درست میشه ولی من میخواهم که همیشه خوب فکر کنی.مثلا وقتی یک نفر به تو حرفی میزند زود ناراحت نشو ، درباره اش فکر کن ببین آیا واقعا این حرف درسته یا نه البته به وسیله ایمانی که به خدا داری.


ملیحه جان به خدا قسم مسلمان بودن تنها فقط به نماز و روزه نیست البته انسان باید نماز بخواند و روزه هم بگیرد.اما برگردیم سر حرف اول اگر دوستت تو را ناراحت کرد بعد پشیمان شد و به تو سلام کرد و از تو کمک خواست حتما به او کمک کن.تا میتوانی به دوستانت کمک کن و به هر کسی که میشناسی و یا نمی شناسی خوبی کن.نگذار کسی از تو ناراحت بشه و برنجه.


هر کس که به تو بدی می کند حتما از او کناره بگیر و اگر روزی از کار خودش پشیمان شد از او ناراحت نشو. هرگز بخاطر مال دنیا از کسی ناراحت نشو.


ملیحه جان در این دنیا فقط پاکی ، صداقت ، ایمان ، محبت به مردم ، جان دادن در راه وطن ، عبادت باقی می ماند. تا میتوانی به مردم کمک کن. حجاب ، حجاب را خیلی زیاد رعایت کن. اگه شده نان خشک بخور ولی دوستت ، فامیلت را که چیزی نداره ، کسی که بیچاره است، او را از بدبختی نجات بده. تا میتونی خیلی خیلی عمیق درباره چیزی فکر کن. همیشه سنگین باش. زود از کسی ناراحت نشو که از او بپرس که مثلا چرا اینکارو را کردی. بعد درباره آن فکر کن و تصمیم بگیر...


ملیحه به خدا قسم به فکر تو هستم ولی میگویم شاید من مردم باید ملیحه ام همیشه خوشبخت باشد. هرگز اشتباه فکر نکند. همیشه فقط راه خدارا انتخواب کند. چون جز این راه ، راه دیگری برای خوشبختی وجود ندارد.


ملیحه باید مجددا قول بدهی که همیشه با حجاب باشی. همیشه با ایمان باشی. همیشه به مردم کمک کنی. به همه محبت کنی. در جوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبری است و راه خداست..


اگر میخواهی عباس همیشه خوشحال باشد باید به حرفهایم گوش کنی. ملیحه هرچقدر میتونی درس بخون. درس بخون، درس بخون. خوب فکر کن .به مردم کمک کن. کمک کن . خوب قضاوت کن . همیشه از خدا کمک بخواه . حتما نماز بخون . راه خدا را هرگز فراموش نکن...


همیشه این کلمات بسیار شیرین و پر ارزش را به خاطرت بسپار : ((کسی که به  پدر و مادرش احترام بگذارد ، یعنی طوری با آنها رفتار کند که رضایت آنها را جلب نماید ، همیشه  پیش خداوند عزیز بوده و در زندگی خوشبخت خواهد بود.))


ملیحه مهربانم هر وقت نماز می خونی برام دعا کن.

______________


وقتی به مطالب بالا فکر می کنم، می بینم این حرفا از جوونی که توی اتاق یک فرمانده آمریکایی نماز اول وقت خونده، عجیب نیست..

حسرت میخورم به این فاصله ی خیلی زیاد بین من و این بزرگان..


خدایا ما داریم به کدوم سمت میریم ؟؟ اهدنا الصراط المستقیم ، صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم  و لا الضالین.


الهی آمین


  • ۹۴/۱۱/۲۳
  • گمنام
به یاد شهدا

اینجا محّل درد و دل کردن با شهداست.. همانهایی که علی وار زیستند، عاشورایی جنگیدند و عاشقانه پرکشیدند.. اینجا می آیم تا دقایقی از عمرم را به شهدا اختصاص دهم.. به آنها فکر کنم و در راهشان قدم بگذارم.. انشالله. کپی برداری از مطالب با ذکر یک صلوات به نیّت سلامتی امام زمان (عج الله تعالی فرجه شریف) آزاد است. التماس دعا